SKOLE DM

Holdet fra 5. C fra venstre Anna K. Larsen, Mads N. Frahm, Kasper S. Hansen og Sebastian J. Godske sammen med lederne Carl Erik Pedersen og Flemming Kokholm

Sæby og Omegns Skytteforening deltager i Skole DM.

Arrangementet er en del af en landsdækkende konkurrence  hvor 5. klasserne i hele landet konkurrerer om at blive den bedste i skydning.

Det er Dansk Skoleidræt og DGI Skydning, som står bag arrangementet på landsplan. Arrangementet har de seneste år haft ca. 8.000 deltagere.

Konkurrencen gennemføres ved at de lokale skytteforeninger i august, september og oktober måned træner eleverne og gennemfører konkurrenceskydningen for at udtage hold til Landsdelsfinalen.

I november afholdes Landsdelsfinaler i landsdelene i hele landet, hvor de 20 bedste hold i hver landsdel konkurrerer om 3 pladser til finalen.

Finalen afholdes i Vingsted i november. I finalen deltager de 3 bedste hold fra hver landsdel. Der er fine pengepræmier til de 5 bedste hold i finalen. Præmierne er 8.000 kr., 5.000 kr., 3.000 kr., 1.500 kr. og 1.500 kr.

I Sæby gennemfører vi skole DM i samarbejde med skolerne så vidt mulig i klassernes gymnastiktimer. I august/september får holdene 3 træningsskydninger inden selve konkurrenceskydningen i oktober.

Træningen og deltagelse i konkurrencen er GRATIS.

Skole DM 2019:

Ved Skole DM i 2019 deltog i Sæby elever fra 5. klasserne på Sæbygårdskolen og Sæby Privatskole ialt 100 elever. I Nordjylland deltog 270 hold eller ca. 1.100 elever.

Et hold fra Sæby Privatskole blev nr. 13 og et hold fra 5. C på Sæbygårdskolen blev nr. 20, og kvalificerede sig dermed til at deltage i Landsdelsturneringen i Thisted. Desværre måtte holdet fra Sæby Privatskole melde afbud til Landsdelsfinalen, så Sæby var kun repræsenteret med holdet fra Sæbygårdskolen. Holdet klarede sig fint og blev nr. 13 ud af de 20 deltagende hold. Dette var dog ikke nok til opnå deltagelse i finalen.