Sæby og Omegns Skytteforening er stiftet i 1907, og er dermed én af Sæbys ældste foreninger.

Foreningen havde oprindelig kun skydning udendørs på 200 m og 300 m baner i Ørnedalen, hvor der nu er motorsportsbane.

Da Sæbyhallen (nu Sæby Fritidscenter) blev opført i 1977 blev der samtidig indrettet en indendørs skydebane på 15 m, som Sæby og Omegns Skytteforening siden har lejet, og der er efterfølgende blevet indrettet et opholdslokale i tilknytning til banen.

Efterhånden, som kravene til udendørs skydebaner blev skrappere blev den udendørs bane nedlagt, så foreningen har nu udelukkende skydning på indendørs bane.

Vi har dog en aftale med Sindal Skyttekreds om at benytte deres udendørs 50 m bane på Amagergade 15, Sindal i sommerperioden.

Sæby og Omegns Skytteforening er organiseret under DGI, Skydning.

Vi følger derfor DGI Skydnings regler og konkurrencebestemmelser. Ligeledes deltager vi i diverse stævner og konkurrencer indenfor DGI skydning.

Du kan læse mere om DGI Skydning på www.skytten.dk

Del siden